Læringsstrategiar for lesing
Ulike læringsstrategiar brukast i ulike faser av leseprosessen (før lesing, under lesing, etter lesing). Førmålet med leseoppdraget styrar valet av strategi.
Aktuelle læringsstrategiar:
- Tegnekart
- Tankekart
- VØL-skjema
- Nøkkelord
- Venndiagram
- Tokolonnenotat
- Bisonoverblikk
- Parkeringsplassen
- Læresamtale
- Tenkeskriving
- Å skrive sammendrag
Skriving
I Kunnskapsløftet er skriving løfta fram som éin av fem grunnleggjande ferdigheter. Dei grunnleggjande ferdighetene er innarbeida i kompetansemåla i alle fag gjennom heile skuleløpet. Dette inneber for eksempel at skriving er eit redskap for kunnskapsutvikling i alle fag, samtidig som man gjennom skriving viser måloppnåelse i faga.
Skrivestrategiar
Ulike strategier vert brukt i ulike faser av skrivinga (førskrivingsfasen, skrivefasen, underveis i skrivingen og sluttføringsfasen). Det kan vera nyttig at lærar modellerer skriveprosessen saman med elevane og brukar ulike skriverammer som støtte for skrivinga til elevane.
Aktuelle skrivestrategier:
- Tankekart
- Tegnekart
- Tenkeskriving
- Startsetninger
- Modelltekster
- Samskriving
- Venndiagram
- Tokolonnenotat
Strategiane vert tilpassa ulike trinn.
Lese- og skriveplan for Foldnes skule (PDF, 249 kB)