Elevane skal få kontinuerlig tilbakemeldingar på arbeidet sitt. Det er fire formelle møtepunkt i løpet av skuleåret, to elevsamtalar og to utviklingssamtalar.
Prinsipp for elevvurdering
- Elevene skal forstå hva de skal lære og hva som blir forventet av dem (tydelige mål og kriterier)
- Elevene skal få tilbakemeldinger som forteller dem om kvaliteten på arbeidet eller prestasjonen
- Elevene skal få råd om hvordan de kan forbedre seg
- Elevene skal være involverte i eget læringsarbeid ved blant annet å vurdere sitt eget arbeid og sin eigen faglige utvikling.
Dette jobbar vi med
- God klasseledelse er grunnlaget for god læring
- Elevenes kompetanse skal vurderes opp mot kompetansemålene i Kunnskapsløftet
- Tydelige læringsmål forteller hva elevene skal lære
- Kontinuerlig veiledning underveis som forteller noe om kvaliteten på arbeidet elevene gjør
- Kontinuerlig veiledning i læreprosessen,- om hvordan eleven kan bli bedre
- Underveisvurdering/ framovermeldinger i utviklingssamtaler og elevsamtaler
- Elevene skal være delaktige i vurdering av eget arbeid
- Elevene skal få vurdering av orden og oppførsel
Sist endra 09.08.2022 09.28