Etiske retningslinjer

1 Innleiing

Målet med Øygarden kommune sine etiske retningslinjer er å sikre ein etisk standard som gjer at innbyggjarane har tillit til kommunen som tenesteytar, som forvaltningsmynde og som arbeidsgjevar. Øygarden kommune legg vekt på at dei som representerer kommunen er ryddige, ærlege og opne i si framferd. Både folkevalde og tilsette skal følgje dette prinsippet.

Retningslinjene byggjer på allmenne etiske verdiar og normer som krev rettferd, lojalitet, at ein er ærleg, påliteleg og sannferdig, og at ein skal oppføre seg mot andre slik ein ønskjer at andre skal oppføre seg mot ein sjølv.
Kommunen sitt samfunnsansvar er å forvalte fellesskapet sine ressursar på ein måte som samsvarer med lover og reglar. Måten dette samfunnsansvaret vert teke vare på er viktig for kommunen sitt omdømme. Det vert difor stilt høge krav til etiske haldningar hos dei som handlar på vegner av kommunen.

Dei etiske retningslinjene vert gått gjennom for dei folkevalde i starten av kvar ny kommunestyreperiode. Alle tilsette i kommunen skal kjenne til retningslinjene. I opplæringsprogram for tilsette og folkevalde, skal etikk og møtekultur vere viktige tema. Leiarane på alle nivå har eit særleg ansvar for å gå gjennom dei etiske retningslinjene med dei tilsette i eininga minst èin gong i året, også ved nye tilsetjingar. Leiar må syte for at tilsette underteiknar på at retningslinjene er lest og forstått.