I følgje kommunelova § 5-13 skal det utarbeidast reglement for alle folkevalde organ.
I dette kapittelet gir vi ei kort og generell oversikt over kva ansvar, mynde og oppgåver som er lagt til dei ulike organa, som kommunestyret, formannskapet, utval med fleire.
Detaljane i dei einskilde reglementa vert vist i det politiske delegeringsreglemente Politiske delegeringsreglement.
Når det gjeld punkta frå 1 til 11 i dette reglement er dette gjeldande for alle folkevalde organ så sant ikkje noko anna er spesifisert under det einskilde organet.
12.1 Reglement for kommunestyret (KS)
12.1.1 Val og samansetjing
Kommunestyret er oppretta med heimel i kommunelova § 5-4. Medlemer til kommunestyret er valt av røysteføre innbyggarar i kommunen for fire år, etter reglar fastsett i vallova.
Kommunestyret skal ha 45 medlemer med varamedlemer. Tal varamedlemer for kvart parti / gruppe skal vere tre fleire enn dei faste medlemmene frå kvart parti/gruppe, jf. vallova § 11-12 (3).
Ordførar leiar møta i kommunestyret.
12.1.2 Overordna ansvar og mynde
Kommunestyret er det øvste organet i kommunen og treff vedtak på vegne av kommunen, om ikkje anna følgjer av lov eller delegering, jf Kommunelova §5-3.
Kommunestyret har det øvste tilsyn med den kommunale forvaltninga, og kan i utgangspunktet be om at alle saker vert lagt fram til orientering og avgjerd.
Kommunestyret kan delegere avgjerdsmynde til andre folkevalde organ, ordførar eller kommunedirektøren innanfor rammene av denne lova eller særlov.
12.1.3 Saksbehandling
Saksførebuing i Øygarden kommune skal bygge på prinsippet om fullført saksbehandling. Alle saker som vert lagt fram for kommunestyret skal innehalde forslag til innstilling. Forslag til
innstilling skal setjast fram av dei organ som har innstillingsrett.
Desse organa har innstillingsrett i saker som skal behandlast i kommunestyret:
- Kontrollutvalet - i saker som går fram av lov og forskrift, eller der kommunestyret spesielt har bedt om det.
- Valutvalet - i alle saker som gjeld val som skal gjennomførast av kommunestyret.
- Formannskap og utval innanfor deira ansvarsområde og i andre saker, der lova ikkje sei noko anna
- Ordfører får generell mynde til å fremje saker til politisk behandling.
Det vert vidare vist til punkta 1 til 11 som gjeld saksbehandlingsreglar for alle folkevalde organ og andre kommunale organ som gjennomfører formelle møte.
12.2 Reglement for formannskapet (FS)
12.2.1 Val og samansetjing
Ved konstituering av nytt kommunestyret skal det veljast medlemer og varamedlemer til formannskapet. Formannskapet skal ha 11 medlemer med varamedlemer og vert valt for fire år blant medlemmene av kommunestyret, jf. kommunelova § 5-6.
12.2.2 Ansvar og mynde
Formannskapet (FS) er kommunens nærings- og økonomiutval. Etter kommunelova har formannskapet særleg oppgåver knytt til økonomiforvaltninga. Formannskapet innstiller til kommunestyret om vedtak om økonomiplan, årsbudsjett, årsregnskap og årsberetning.
I tillegg skal formannskapet følga opp kommunalt eigarskap, arbeidet med samfunnstryggleik og førebu uttale til offentlege høyringar.
For å styrka ei heilskapleg og føreseieleg økonomistyring, skal formannskapet dedikera eigne møter for å førebu politisk handsaming av økonomirapportar, budsjett og gebyr. Leiarane av utvala kan inviterast til desse møta.
Med avvikling av næringsføretaket får formannskapet eit tydelegare ansvar for næringsutvikling og overordna ansvar for interkommunale og internasjonale samarbeid.
Formannskapet utgjer og valstyret i kommunen.
Formannskapet har mynde til å treffe vedtak på eige ansvarsområde. Dette gjeld med mindre kommunestyret ikkje har delegert mynden til eit anna fast utval.
For detaljerte oversikt over formannskapet sine oppgåver vert det vist til gjeldande politisk delegeringsreglement.
12.2.3 Saksbehandling
Når det gjeld saksbehandling i formannskapet vert det vist til det punkta 1 til og med 11 i dette reglementet og som gjeld for alle folkevalde organ.
12.3 Reglement for utvala
Øygarden kommune har tre saks-utval: kommuneplanutvalet (KPU), levekårsutvalet (LKU) og plan- og klimautvalet (PLU). Utvala innstiller i saker til overordna politiske organ, og gjer vedtak i
tråd med delegasjon.
12.3.1 Val og samansetjing
Kommunestyret skal velje medlemer og varamedlemer til dei tre ovannemnde utvala. Utvala skal ha 11 medlemer med varamedlemer og desse vert valt for fire år, jf. kommunelova § 5-7.
12.3.2 Ansvar og arbeidsoppgåver
Ansvar og arbeidsoppgåver vert delt mellom utvala etter oppgåvetype. Ansvarsfordelinga vil vere på tvers av tenesteområde eller sektor/fagområde. Utvala innstiller i saker til kommunestyret og har sjølv ansvaret for sakshandsaminga.
12.4 Koordineringsutvalet (KDU)
I Øygarden kommune er det oppretta eit politisk koordineringsutval.
12.4.1 Samansetjing
Utvalet er sett saman av ordførar, varaordførar og leiarar i kommuneplanutvalet, levekårsutvalet og plan- og klimautvalet.
Kommunedirektør og kommunalsjefar deltek på møta og orienterer om status og framdrift i pågåande saker. Ordførar og kommunedirektør orienterer kort om kva som rører seg i og rundt kommuneverksemda.
12.4.2 Ansvar og oppgåver
Koordineringsutvalet har ikkje vedtaksmynde og kan ikkje fatte avgjersler i politiske saker. Dette inneber at utvalet ikkje kan drive saksbehandling i møta. Politisk initierte saker skal som hovudregel komma gjennom vedtak i eit av fagutvala nemnd over. Koordineringsutvalet kan likevel be administrasjonen utgreia saker for behandling i dei andre folkevalde organa.
KDU har som oppgåve å planlegga og førebu møter i folkevalde organ. Dette handlar blant anna om å planlegga og samordna aktuelle plan- og utgreiingsprosessar på tvers av ansvarsområda til utvala, og avklara nødvendig sakshandling i ulike saker. Det er likevel den enkelte utvalsleiar som godkjenner endeleg saksliste.
Utvalssekretær registrerer nye saker både i kommunen sitt sakssystem og styringssystem.
12.5 Reglement for kontrollutvalet (KU)
Kontrollutvalet er oppretta med heimel i kommunelova § 23-1. Utvalet skal føra løpande kontroll på kommunestyret sine vegner.
Utvalet skal gjennom sitt arbeid bidra til at innbyggjarane og andre interessentar har tillit til Øygarden kommune, og at kommunen leverer sine tenester og utfører sitt mynde effektivt og målretta i samsvar med lov, forskrift og andre reglar samt kommunestyret sine føresetnader og vedtak. Kontrollutvalet skal framstå som eit kompetent, uavhengig, objektivt og synleg organ med høg integritet.
12.5.1 Val og samansetjing
Kommunestyret skal velje medlemar og varamedlemar til kontrollutvalet. Utvalet skal ha 7 medlemer med varamedlemer og desse vert valt for 4 år. Kommunestyret vel og leiar og nestleiar. Minst tre av medlemane, deriblant leiar og nestleiar, skal veljast mellom kommunestyret sine medlemar. Dei andre fire medlemar og varamedlemar treng ikkje ha sete i kommunestyret.
Ordførar har møte og talerett i utvalet sine møte.
12.5.2 Oppgåver
Kontrollutvalet sine oppgåver er gitt i kommunelova kapittel 23 og i forskrift om kontrollutval og revisjon. Det er berre kommunestyret som kan pålegge kontrollutvalet oppgåver utanom dei oppgåvene som er lovfesta.
12.6 Reglement for valutvalet (VAL)
12.6.1 Val og samansetning
Valutvalet består av 5 representantar frå kommunestyret med vara. Sittande ordførar kallar snarast mogleg, etter kommunestyrevalet, inn til første møte i valutvalet.
Ordførar har møte og talerett i utvalet sine møter
12.6.2 Valutvalet sine oppgåver og saksområde
Kommunestyret skal velja medlemer til ulike folkevalde organ. Valutvalet førebur vala og fremmer innstilling overfor kommunestyret.
Valutvalet skal også fremme forslag på nyoppnemningar og val som skjer i løpet av kommunestyreperioden når dette er nødvendig.
12.7 Reglement for valstyret (VA)
Valstyret har det overordna ansvaret for formell og praktiske gjennomføring av stortingsval og kommunestyre- og fylkestingsval. a vala i kommunen. Vallova legg det meste av
avgjerdsmyndet til valstyret. Kommunestyret delegerer til valstyret mynde til å oppnemne
stemmestyre og til å fastsetja kor mange stemmekrinsar kommunen skal delast inn i, jf. vallova §§4-
2 og 9-3.
12.7.1 Val og samansetjing
I Øygarden kommune utgjer formannskapet valstyret.
12.7.2 Arbeids- og ansvarsområde
Valstyret sine oppgåver og ansvar følgjer av kommunelova og vallova med forskrifter.
12.8 Reglement for administrasjonutvalet
Administrasjonsutvalet er Øygarden kommune sitt partsamansette utval og oppretta i samsvar med kommunelova § 5-11 og Hovudavtala del B, § 4.
12.8.1 Val og samansetjing
Administrasjonsutvalet er som partssamansett utval, sett saman av representantar for kommunen (arbeidsgjevarrepresentantar) og for de tilsette (arbeidstakarrepresentantar).
Administrasjonsutvalet skal ha 10 medlemer. Kommunestyret skal velje 6 av medlemer med varamedlemer for heile kommunestyreperioden (4 år). Medlemane bør veljast blant formannskapet sine medlemer.
Dei tilsette skal velje 4 medlemer med varamedlemer for 2 år av gangen frå arbeidstakar-organisasjonane.
Kommunestyret vel leiar og nestleiar for valperioden blant medlemane i Administrasjonsutvalet.
12.8.2 Ansvar, mynde og oppgåver
Administrasjonsutvalet er eit partsamansett utval som er oppretta for behandling av saker som gjeld forholdet mellom dei tilsette og kommunen som arbeidsgjevar.
12.9 Reglement for klageutvalet
Kommunalt klageutval skal behandla klager på enkeltvedtak fatta av kommuneadministrasjonen, jf forvaltningslova § 28. Til dømes enkeltvedtak om aktuelle helse- og omsorgstenester, barnehageopptak, HC-parkeringsløyve, startlån, kulturskule, brannvern, kommunale gebyr o.l.
12.9.1 Val og samansetjing
Klageutvalet er oppretta av kommunestyret med heimel i kommunelova § 5-1 (2) og i medhald av forvaltningslova § 28 annet ledd. Utvalet vert vald for fire år og følgjer kommunestyreperioden. Utvalet skal ha sju medlemer med minst like mange varamedlemer, som vert valde av kommunestyret.
Ordførar har møte og talerett i utvalet sine møter
12.9.2 Ansvar og mynde
Klageutvalet er kommunen si særskilte klagenemnd jamfør forvaltningslova § 28 andre ledd.
12.9.3 Saksbehandling
For saksbehandlinga i utvalet gjeld:
- Kommunelova kapittel 11, forvaltningslova sine kapittel IV – VI
- «Reglement for møte i folkevalde organ».
12.10 Eigedomsskattetakstnemnd
Til å føreta taksering av alle eigedomsskattepliktige eigedomar i kommunen i medhald av
eigedomsskattelova (esktl.) § 8 A-1, jf. §§ 8 A-2 og 8 A-3 utnemner kommunestyret ein eller
fleire sakkunnige nemnder som fastset taksten på grunnlag av framlegg frå engasjerte
synfaringsmenn
12.10.1 Val og samansetjing
Den sakkunnige nemnda skal ha tre faste medlemer med ein leiar, ein nestleiar og eit
medlem. I tillegg vert det valt tre varamedlemer.
Valperioden følgjer kommunevalperioden.
12.10.2 Ansvar, mynde og oppgåver
Eigedomsskattekontoret har til oppgåve å skriva ut eigedomsskatten på grunnlag av takstane
frå den (dei) sakkunnige nemnda(ene) og kommunestyret sine vedtekne satsar.
For detaljar i takseringsarbeidet vert det vist til takstvedtekter for sakkunnig nemnd og klagenemnd, vedtatt i kommunestyret 19.12.2019, sak 043/19 som vart gjort gjeldande frå 01.01.2020.
12.11 Eigedomsskattetakst - klagenemnd (ESK)
Kommunestyret utnemner ei klagenemnd til å handsama både klager over takstvedtak
(overtakst) frå den sakkunnige nemnda, klager over eigedomsskattekontoret sine
utskrivingsvedtak og klager over andre enkeltvedtak som gjeld eigedomsskatt, jf. esktl. §§ 19
og 20.
12.11.1 Val og samansetjing
Den sakkunnige klagenemnda skal i følgje vedtektene ha seks faste medlemer, der ein er leiar, ein er nestleiar og fire er medlemer, i tillegg til varamedlemer.
12.11.2 Ansvar, mynde og oppgåver
Klagenemnda tek avgjerdene sine i fellesskap. Usemje vert avgjort ved røysting. Ved likt tal
røyster, har klagenemdsleiaren dobbeltrøyst.
Klagenemndleiaren har til oppgåve å planleggja og leia klagehandsaminga, og skal også syte
for ei forsvarleg framdrift i sakshandsaminga. Dersom klagenemndleiaren har forfall, overtek
nestleiaren i klagenemnda oppgåvene til nemndleiaren.
For detaljar i handtering av klager vert det vist til takstvedtekter for sakkunnig nemnd og klagenemnd, vedtatt i kommunestyret 19.12.2019, sak 043/19 som vart gjort gjeldande frå 01.01.2020.