I NMSK-forskrifta §5 står det: «Det kan gis tilskudd til bygging av nye eller ombygging av eksisterende skogsveier når dette bidrar til helhetsløsninger som gir grunnlag for utnyttelse av skog- og utmarksressursene.»
Vidare står det at vegen skal vere godkjend etter forskrift om planlegging og bygging av landbruksvegar eller plan- og bygningslova.
Før anleggsarbeidet vert starta skal det utarbeidast ein byggjeplan for skogsveg, som skal godkjennast av kommunen. På baksida av tilskotssøknadsskjemaet (PDF, 668 kB) står det kva byggjeplanen skal innehalde.
Det er eit krav at vegen vert halde ved like i same standarden han vart bygd.
Vegstandard
Vegen må ha ein standard som er tilfredsstillande for den aktuelle bruken og skal byggjast i samsvar med gjeldande normalar for landbruksvegar. Vegstandarden må avpassast skogen og det aktuelle området. Større veganlegg bør vere planlagd av ein godkjend vegplanleggar. Veglinja skal vera stukken i marka og godkjent av kommunen; jamfør landbruksvegforskrifta. På grunn av skilnaden i kostnad og geometri må traktorveg klasse 7 vurderast opp mot bilveg. Dette gjeld særleg når areala med planta gran som vert løyst ut er under 100 dekar, når det er aktuelt med vegklasse 5 og når offentleg tilkomstveg ikkje er open for vogntog. Vegen skal byggjast etter den godkjende veglina, og anlegget skal føra heilt fram til det punkt som er oppgjeve i søknaden.
Dersom offentleg tilslutningsveg ikkje held standard for vogntog (12,4 eller 15 meter lengde) eller ikkje har tilstrekkeleg tillate aksellast (under 8 tonn), bør veglag, vegplanleggjar og kommunen som skogbruksstyresmakt arbeide for å skrive opp den offentlege vegen. Dersom dette ikkje vert gjort bør det aktuelle veganlegget prioriterast ned for tildeling av tilskot.
Større fellesanlegg skal prioriterast høgt. For slike prosjekt må det også skipast veglag. Fordeling av kostnadene for anlegget skal gå fram av underskreve søknadsskjema (PDF, 668 kB) og det framtidige vedlikehaldet skal vera ordna ved skriftleg avtale før tilskot vert utbetalt.
Det skal normalt ikkje gjevast tilskot til vegklasse 8 eller vegar med lågare standard.
Prioritering
Følgjande prioritering gjeld:
- Vegar (nybygging eller ombygging) i samband med vindfallhogst
- Større felles tilkomst-/hovudveganlegg med mykje hogstmoden skog og store produktive skogareal og vegar bygde som sams tiltak etter Jordskifteloven
- Andre anlegg i tråd med ein hovudplan for skogsvegar
- Bilvegar framfor traktorvegar
Traktorvegar i vegklasse 7 kan likevel vere tilkomstveg. Hugs lønsemd bilveg/traktorveg der det løysast ut under 100 dekar, som nemnd ovanfor.
Tilskotssatsar
På grunnlag av skjema og andre opplysningar i søknaden fastset Øygarden kommune endeleg tilskot til det enkelte veganlegg.
Tilskot til sekundærvegar/traktorvegar vil som regel liggje i intervallet 25 – 45 %.
Tilskot til bilvegar og tilkomstvegar vil som regel liggje i intervallet 30 – 60 %. Vegklasse 5 nedprioriterast.
Anlegg der det er brukt godkjend vegplanleggar kan få høgare tilskot med
- detaljplanlegging +4 prosentpoeng
- utarbeiding av anbod +3 prosentpoeng
- oppfølging av anlegget under bygging +3 prosentpoeng
Skogsvegar i vegklasse 2 til 7 kan for vegens dekningsområde få tilskot med inntil kr 7 000 per dekar for areal i hkl 2 – 4 som er tilplanta med gran, og inntil kr 160,- per m³ gran og furuskog i hkl 5. For lauv inntil kr 100,- per m³ i hkl 5. Vegar som løyser mykje lauvskog og lite annan skog skal likevel prioriterast ned.
Bruk av skogfond med skattefordel må nyttast so langt det er råd. Det betyr at bygging av større veganlegg bør løyse ut monaleg med hogstmoden skog dei fem første åra etter bygging.
Tilskotsstorleik bør vurderast med bakgrunn i dette reknearket. Dersom planen for eit veganlegg må endrast av omsyn til naturmiljø og friluftsliv, skal eventuelle meirkostnader som skuldast dette gå inn i tilskotsgrunnlaget, og det kan kompenserast med ein noko høgare tilskotssats.
Tilskot til overordna vegplanlegging
Overordna vegplanlegging og motiverande arbeid er vesentleg for å få til rasjonelle og lønsamme veganlegg. Kommunane kan yte tilskot til overordna vegplanlegging og det er ein fordel at dette vert samordna på regionnivå. Statsforvaltaren samordnar dette.
Vilkår for tilskot
Tilskotet vert gjeve med vilkår om at vegen vert vedlikehalden i den standard den er bygd. Vedlikehaldsavtale skal vera underskriven av grunneigarane før tilskot vert utbetalt.
Det vert utført vedlikehaldskontroll på vegar som er mellom 10 og 20 år gamle. Statsforvaltaren gjennomfører kontrollane i lag med kommunane.
Det eit vilkår at hogst av gran i vegens dekningsområde skal plantast att med gran. Skogfaglege vurderingar kan likevel vege mot dette. Areala skal vere kartfesta på den einskilde eigedom før tilskot blir løyvd.
Søknad, handsaming og utbetaling
Søknad om tilskot skal skje på dette søknadsskjemaet (PDF, 668 kB) og sendast til kommunen saman med kartgrunnlag. Kommunen registrerer søknaden i ØKS og prioriterer og handsamar han. Vedtak med byggjeløyve skal lastast opp i ØKS.
Kostnadane for vegen skal vere kjent før ein søkjer om tilskot. Anbod eller fast pris er vanleg. Løyve til avkøyring frå offentleg veg skal vere gjeve før det vert søkt om tilskot. Det skal førast rekneskap for veganlegget med utgifter utan mva. Utgiftene i rekneskapen skal vere dokumentert med fakturaer eller timelister ved eigeninnsats. Grunnlag for utbetaling av tilskot er
rekneskapssamandrag (PDF, 106 kB).
Organisasjonsnummer og bankkontonummer til den som tilskotet skal betalast ut til må førast på skjemaet.
Resultatkontroll
Kommunen har ansvaret for gjennomføring av kontroll og minst kvar tiande av dei godkjende søknadene skal følgjast opp med synfaring. Dei som søkjer om tilskot er forplikta til å frigi opplysningar og akseptere dei kontrolltiltak som skogbruksmynda bestemmer.
Statsforvaltaren og kommunen kan kontrollere at driftsområde er kvalifisert for tilskot og at drifta er gjennomført i samsvar med vilkåra i retningslinene og vedtaket om tilskot.